Въведение към етеричните масла

Етерични масла: 5 приложения в ежедневието ви

етерични масла приложения

Ако сте събрали колекция от етерични масла, но нямате представа как да ги използвате извън странния полъх, за да облекчите главоболието или да си дадете душевен тласък.

Кои са най-добрите начини да използвате етеричните масла в ежедневието си? Говорихме за това кои масла да използвате за детоксикация, женско здраве и хубава кожа, но кои са най-добрите методи за използване на етерични масла в ежедневието? Прочетете за 5 метода, с които да се възползвате максимално от тези мощни масла, независимо дали искате да се преборите с умората, да намалите стреса или да повишите вниманието си.

1. Дифузиране

Един от най-разпространените начини за използване на етерични масла е чрез дифузия. Разпръскването на масла първо сутрин е страхотен начин да започнете правилно деня си. След това, през деня, използвайте стимулиращи масла за работа или учене, или повдигащи масла за прилив на енергия. И накрая, използвайте успокояващи и седативни масла преди лягане.
Като алтернатива, ако просто искате да се насладите на аромата на етеричните масла и не търсите енергиен прилив или помощ за отпускане, вземете любимите си и дифузирайте!

Друго, което трябва да имате предвид, е, че дифузията е отличен подход, който помага за освежаване на аромата в дома ви. Цитрусовите и канелените масла са чудесни за дезодориране и освежаване на въздуха в помещенията.

Можете да закупите дифузер, който покрива по-голяма площ.

 

Масла, които стимулират ума: мента, евкалипт, сладък портокал, грейпфрут, розмарин и босилек.

Сред маслата, които повдигат духа: лимон, сладък портокал, мента, бергамот, гераниум, маточина

Релаксиращи масла: лавандула, лимон, римска лайка, здравец и иланг-иланг.

Седативни масла: лавандула, иланг иланг, гераниум, ветивер, тамян, маточина

Дезодориращи масла: канела, карамфил, сладък портокал, лимон, лимонова трева и грейпфрут.

2. Вдишвайте

Помислете за обикновена инхалация, ако не разполагате с дифузер или ако пътувате или сте на работа. Просто успокойте мислите си, след което вдишайте парфюма веднага от отворено шишенце или като втриете капка масло между дланите си. Повтаряйте при необходимост през целия ден.

Като алтернатива сложете няколко капки върху носна кърпичка и я дръжте в джоба си или изработете инхалатор за етерични масла или колие от теракота, които да използвате по всяко време.

Предимствата на използването на носна кърпичка или инхалатор за етерични масла са, че не е необходимо да носите със себе си бутилки с етерично масло (без мазни разливи! ), а ароматът е достатъчно силен, за да го забележите, но не толкова силен, че да го забележат и другите.

Инхалаторите за етерични масла, бижутата с етерични масла и дори памучно топче или носна кърпичка могат да запазят аромата с часове, ако не и с дни.

3. Терапевтичен масаж

Вземете няколко етерични масла за следващия си масаж или си направете масаж у дома, за да облекчите стреса и да подобрите кръвообращението (и дори да помогнете при целулит!) [източник]. Масажът е отлично средство за започване на грижа за себе си и ви гарантирам, че няма да останете разочаровани!

15-20 капки, разредени в 1/2 чаша масло носител, могат да се използват за производство на собствено масажно масло. Разбирам, че да си правите масаж може да ви се стори досадно, но ще се учудите колко успокояващи и полезни могат да бъдат няколко минути нежен масаж.

Добре е да започнете да масажирате от стъпалата си и да се насочите към други части на тялото, особено там, където има болезнени мускули или лошо кръвообращение.

4. Вани за баня

Съвсем наскоро възобнових практиката да вземам вани за самопомощ. Една хубава топла вана върши чудеса за мен след особено напрегнат ден или ако тялото ми е болно и изтощено! Етеричните масла са страхотен начин да издигнете успокояващите си вани на следващото ниво.

Просто комбинирайте 2-5 капки етерично масло с 1 супена лъжица базово масло и английска сол, за да си направите релаксираща вана. Ако търсите идеи за ароматерапия, опитайте някоя от тези смеси от соли за вана. След това, докато детоксикиращите соли за вана и съблазнителният парфюм на етеричните масла ви приспиват в състояние на релаксация, оставете проблемите си за деня.

Канелата, касията, риганът, зимното зеле и лимоновата трева не трябва да се използват във вани с етерични масла, тъй като могат да раздразнят деликатната кожа.

5. Топично

Етеричните масла могат да се използват локално по различни начини, но винаги трябва да се комбинират с масла носители. Стъпалата на краката, гърдите, слепоочията и пулсовите точки са най-типичните места за нанасяне на маслата. След като овладеете тези техники, можете да преминете към участъци от тялото, които съответстват на конкретни заболявания, болки и страдания.

Можете да направите свои собствени персонализирани смеси в зависимост от нуждите си или просто да добавите 5 до 10 капки етерично масло с 1 унция масло носител като жожоба, гроздови семена или зехтин и да прилагате според нуждите.

Имайте предвид, че не всички масла или марки масла са подходящи за локална употреба. Консултирайте се с производителя, преди да нанесете етерично масло върху кожата си, за да разберете дали е позволено да го направите. Никога не поставяйте етерични масла (дори тези, които са безопасни за локално приложение) в ушния канал, носа или където и да е в близост до очите!

Въпреки че научните изследвания върху етеричните масла се увеличават с всеки изминал ден, все още има много въпроси без отговор. От друга страна, през годините етеричните масла са били използвани по различни начини.

Изброих някои от най-популярните традиционни приложения на различни етерични масла, както и някои предложения за местата, където да ги поставяте върху тялото, за да се възползвате от ползите.

Топични приложения

Лавандула, босилек и мента за стрес, гадене, морска болест, безсъние и мигрена върху слепоочията или задната част на врата

Зад ушите хвойната може да помогне при шум в ушите, а лавандулата, босилекът – при болки в ушите и ухото на плувеца.

Зад ушите: мента, лимон и евкалипт при главоболие, световъртеж, тревожност и мускулна умора, а лавандула и лайка – при безсъние.

При дискомфорт в раменете или ставите използвайте иланг-иланг, карамфил или зимна трева.

При секрети в гърдите, кашлица, бронхит и астма използвайте евкалипт, мента и лимон.

Бергамот и иланг-иланг за тъга и стрес, както и бергамот и иланг-иланг за самочувствие.

Градинският чай е полезен при менструални спазми, а ментата, джинджифилът и копърът – при стомашни проблеми и гадене.

При синдром на карпалния тунел използвайте ветивер, босилек, лимонова трева и смирна върху китките.

Градински чай и мирта върху петите за репродуктивната система

Мента, лимон и евкалипт за дихателни затруднения; иланг-иланг, бергамот за стрес, сърце и високо кръвно налягане; иланг-иланг, бергамот за стрес, сърце и високо кръвно налягане.

Грейпфрут, хвойна и лимонова трева за дебелото черво, пикочния мехур и черния дроб във външния свод на стъпалото

При главоболие нанесете мента, розмарин или лавандула върху долната част на големия пръст на крака.

Съвети за използване на етерични масла

Тази информация не е предназначена да замени медицински съвет. Винаги се консултирайте с вашия лекар, преди да използвате етерични масла за конкретни здравословни състояния, за да потвърдите, че те са безопасни за вас!

Ако кожата ви се повлиява лесно, предварително направете тест с петна и разредете етеричните масла правилно.

Цитрусовите масла могат да ви направят по-чувствителни към слънцето [източник], затова не се излагайте на слънце поне 12 часа след употребата им.

Съхранявайте етеричните масла далеч от слънчева светлина и влага, за да запазите ефикасността им. Етеричните масла са много концентрирани и могат да премахнат боята за нокти, както и да разтопят пластмаса.

Бъдете внимателни, докато използвате маслата и маслата носители, тъй като те могат да оцветят тъкани, кърпи и мебели.

Когато смесвате или нанасяте етерични масла, избягвайте да използвате метални или пластмасови инструменти или съдове. Придържайте се към стъкло или керамика, ако искате да направите впечатление.

Д-р Холи Смит, сертифициран лекар по нефрология и вътрешни болести с опит в областта на храненето, оцени тази публикация за медицинска точност. Научете повече за медицинските рецензенти в Hello Glow. Както винаги, това не е личен медицински съвет и трябва да се обърнете към своя лекар.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.